Relevante gegevens en geïntegreerde agenda
Stel u kiest voor Careweb, wat gebeurt er dan precies?
U krijgt van ons een eigen Careweb omgeving, 100% webbased, die uw instelling zelf beheert. Doorgaans wordt dit door een klein team van enkele medewerkers uitgevoerd. Onze helpdesk staat na de initiële trainingen altijd stand-by om uw medewerkers bij vragen bij te staan.
Binnen Careweb voeren uw medewerkers relevante hulpverleners en cliënten op (vaak beginnen we hiermee in de training als praktische opdracht) en kan de registratie starten. Careweb heeft een geïntegreerde gebruiksvriendelijke agenda, waarin de hulpverleners hun verrichtingen en activiteiten registreren. Aan de ‘achterkant’ van de agenda worden alle registraties geïnterpreteerd: minuten worden verdeeld als er meerdere cliënten betrokken waren, meerdere hulpverleners op één cliënt (bv tijdens een MDO) worden herkend, directe en indirecte tijd wordt onmiddelijk geïnterpreteerd. Careweb rekent kortom op basis van alle registraties in de verschillende agenda’s precies uit hoe de zorg aan de cliënt eruit heeft gezien.
Let op: het is ook mogelijk om de agenda te vullen op basis van een bestand: als uw huidige pakket een passende dataset kan maken, kan deze in Careweb worden ingelezen en resteert slechts het eenmalig invullen van de relevante zorgprestatiemodel gegevens.
In de Careweb agenda is een coachings-functie opgenomen, die direct signaleert als bijvoorbeeld registraties niet in lijn zijn met wet- en regelgeving, dan wel beslissingen zoals die binnen uw instelling zijn genomen (regels). Hierbij is het doel steeds om fouten te voorkomen zo gauw deze zich voordoen, zodat er niet achteraf veel tijd geïnvesteerd hoeft te worden in het nazoeken en oplossen van de registratiefouten en validatie-meldingen.