Hoe zorg je ervoor dat je ECD-systeem een hulp in plaats van een last wordt?

Hoe zorg je ervoor dat je ECD-systeem een hulp in plaats van een last wordt?
Je hebt een prima ECD, maar soms heb je het idee dat je er niet het maximale uithaalt. Vanuit je mensen hoor je hier en daar wat gezucht en gesteun en nieuwe collega’s hebben zelfs nog nooit een training gevolgd. Een goede en efficiënte kennisoverdracht en implementatie van je ECD ervaar je nog als een behoorlijke uitdaging. En eigenlijk weet je niet goed hoe je dit beter kan faciliteren vanuit jouw rol. Terwijl je dit wel ambieert…

Zo faciliteer je kennisoverdracht

Daarom delen we in onze artikelen graag hoe jij deze kennisoverdracht goed kunt faciliteren zodat iedereen het optimale uit het ECD kan halen. Denk daarbij aan thema’s als: werken volgens nieuwe processen, maar ook aan wet- en regelgeving met het systeem als hulpmiddel, het organiseren van kennismanagement in je organisatie: train-the-trainer principes en functioneel beheer etc.

Waarom we dat doen?

Vanuit Careweb streven we ernaar om zoveel mogelijk zorgverleners en instellingen in staat te stellen om hoogwaardige zorg te leveren. De dialoog met onze klanten is daarbij heel belangrijk zodat we continu duidelijk hebben wat de drijfveren, waarden, belangen en ambities uit de markt zijn. Kijkend naar het thema kennisoverdracht: ook hiervoor geldt dat je niet álles zelf hoeft te doen. We helpen vaak klanten die contact met ons opnemen omdat ze graag ondersteuning willen bij het efficiënt gebruiken van hun ECD. Dat kan gaan om hele basale zaken die nog niet helemaal duidelijk zijn, maar ook om het besparen van tijd gedurende het gebruik van het systeem.

Ook minder administreren?

Eén ding is zeker: er zijn volop mogelijkheden om tijdens je werk minder met registratie en administratie bezig te zijn en méér met je cliënt. Graag delen we een aantal ervaringsverhalen van gebruikers van Careweb, wellicht helpt het je.

Even contact?

Heb je ook behoefte aan een ECD-systeem dat jouw administratieve taken verlicht? Stop dan met alleen de oplossing te zoeken, want ook hiervoor geldt: wij helpen je graag. Neem contact met ons op, we kijken uit naar je bericht!